Deze week begonnen voor het eerst de krachttrainingslessen van het Strength Development-programma waar ik de komende twaalf weken aan meedoe. Daarnaast blijf ik wekelijks ook één van de twee BodyPump-lessen doen die ik al deed, want dat past vooralsnog wel bij elkaar. En gelukkig kan ik ook wel ernaast blijven hardlopen, hoewel ik weinig zin had om veel heuvels te lopen tijdens mijn lange duurloop. Ik weet niet of dat te maken had met de krachttraining of dat het nog een teken van herstel was na de 10 km-wedstrijd van vorige week. Eens kijken hoe dat volgende week gaat.
Ik heb ook weer een aantal aanpassingen gemaakt qua voeding om toch meer eiwitten binnen te krijgen, met name door meer peulvruchten toe te voegen en door wat vaker vleesvervangers te combineren met peulvruchten in een maaltijd. Daarbij heb ik ook tofu geprobeerd, maar dat vind ik tot nu toe niet erg lekker. Ik houd niet zo van de structuur. De eiwitshake bevalt gelukkig wel goed en is een goede aanvulling. De eerste keer dat ik het dronk kwam het trouwens zowat mijn neusgaten weer uit. Maar de tweede keer merkte ik op dat het toch wel heel veel op gewone chocolademelk leek. En vanaf dat moment vond ik het prima te drinken.
Het lukt nog niet goed om bij te blijven bij de ‘100 Days note-taking challenge’ van Bianca Pereira. Officieel is het dag 21 en ik ben nog bij dag 14 omdat ik niet goed wist hoe ik verder moest. Ik weet namelijk niet goed in welk onderwerp ik ga duiken voor het maken van de notes. ‘What problem shakes you to the core?’ Daar moest ik de afgelopen dagen een tijdje over na te denken. Niet dat ik niets kon verzinnen, maar ik moest bedenken waar ik de komende tijd de meeste voortgang op kon maken in de vorm van het schrijven van notities en waar momenteel mijn energie naar uitgaat.
Deze week waren er opnieuw intakegesprekken met opleidingen die meedoen tijdens de eerste fase van de implementatie van de ePortfolio-applicatie. Ook was er een eerste gesprek over de inrichting met een opleiding die de intake eerder al had gedaan. Ondertussen proberen wij als adviseurs de applicatie zo goed mogelijk te leren kennen.
Ook heb ik de toetsing bekeken voor de nieuwe selectie van keuzemodules die komend kwartiel worden verbeterd. Het gaat daarbij overigens vooral om dat de toetsing duidelijker in de leeromgeving wordt beschreven voor studenten.
Ondertussen gaat het (door)ontwikkelen van deeltijdmodules gewoon door. Komend kwartiel belooft het op dat gebied flink druk te worden, dus daar moet ik maar eens een slimme aanpak voor proberen te verzinnen. En hopelijk lukt het dat een collega kan bijspringen door wat verschuivingen in onze werkzaamheden nu de implementatie van het nieuwe leermanagementsysteem op zijn eind loopt. Maar ook bij andere academies is er meer vraag naar de inzet van onze afdeling dan wij kunnen leveren, dus wordt er nog gepuzzeld op de juiste verdeling van onze uren.
Author: Mascha
Mijn naam is Mascha van de Weer en als Instructional Designer ondersteun ik docenten bij blended learning en de integratie van technologie in het onderwijs. Daarnaast blog ik over persoonlijke interesses, workflows en systemen, persoonlijke productiviteit (GTD) en persoonlijk kennismanagement en houd ik van hardlopen in de natuur.