De 4 pilaren van je eigen systeem voor persoonlijke productiviteit

Op mijn blog OrganizeFlow blog ik over persoonlijke productiviteit. Ik wil de blogs niet dubbel publiceren dus vandaar dat ik van hieruit gewoon een verwijzing maak naar de blogs die ik daar publiceer. 

Deze keer gaat het over de 4 pilaren van je eigen systeem voor persoonlijke productiviteit. 

Ik geloof in het gebruiken van een extern systeem, een soort tweede brein, waarin je je afspraken, taken, projecten, notities, artikelen, ideeën, etc. allemaal kunt opslaan. 

Je kunt misschien wel heel veel onthouden, maar je brein is een slechte taakmanager en het heeft geen eigen systeem voor reminders. Voorbeeld: als je aan het werk bent denk je aan de boodschappen die je moet halen en als je in de supermarkt staat dan weet je de helft vaak niet meer. 

Tenzij je een extern systeem gebruikt. Voor de supermarkt kan dat eenvoudig een boodschappenlijstje zijn, maar wat doe je als er ineens een afspraak uitvalt op je werk? Weet jij dan direct waar je het beste aan kunt gaan werken? Waar laat je de ideeën voor een mogelijk nieuw project? Hoe onthoud je de afspraak die je volgende week dinsdag om 13:00 uur hebt?

Lees erover in mijn blog op OrganizeFlow: De 4 pilaren van je eigen systeem voor persoonlijke productiviteit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.