Social media update

Terwijl het vandaag flink stormde buiten, was ik binnen vooral druk met social media. Nee, niet met het volgen van de hashtag #stormpoolen (geweldig!), maar met mijn eigen accounts. Tja, als ondernemer kun je dat gewoon als werktijd noteren onder het kopje ‘Marketing’ 🙂

Ik had al wel een Facebookpagina gemaakt voor OrganizeFlow, maar nog niets erop gedeeld en hetzelfde gold voor het bijbehorende Twitter-account. Ik kan heel lang nadenken over dat soort dingen. Ik zie dan allerlei linkjes met andere dingen die volgens mij eerst moeten gebeuren. Dan val ik van het één in het ander, maar niets resulteert in het daadwerkelijk plaatsen van de eerste posts op social media. 

Ik merk echter de laatste tijd dat ik eindelijk door die weerstand heen kan breken. Want dat is het natuurlijk gewoon. Zo’n vervelend stemmetje dat je vertelt dat het allemaal moet kloppen en dat alles op elkaar afgestemd moet zijn. Maar zo werkt het helemaal niet, want dan blijf ik in een cirkeltje van perfectie ronddraaien. Ik heb al eens ervaren dat ik allerlei wijzigingen maakte op mijn site en dat ik daar een heel groot ding van maakte, terwijl het voor een buitenstaander nauwelijks zichtbaar was. Dat besefte ik later pas. 

En dat besef heeft me nu geholpen om gewoon maar te gaan doen. Gewoon pagina voor pagina aanpassen. Overal ongeveer dezelfde lijn aanhouden qua teksten. Plaatjes erop afstemmen en op de juiste afmetingen maken (want op Twitter hebben de plaatjes natuurlijk andere afmetingen dan op Facebook). 

De plaatjes vis ik altijd ergens op van Pixabay of Unsplash, net als de plaatjes die ik voor dit blog gebruik. 

Met Canva kun je daar dan nog een mooi eigen sausje over gieten. En dan krijg je een plaatje zoals deze, die je ook op mijn Facebookpagina terugvindt.

Daarnaast heb ik op mijn LinkedIn-account de bewoordingen wat verbeterd (lees: ingekort) bij alle verschillende dingen die ik op dit moment doe (zowel op mijn Engelstalige als op mijn Nederlandstalige profiel), én de link, tekst en het plaatje geüpdatet die leiden naar mijn gratis minicursus en nieuwsbrief.

Helaas moest ik vanavond nog naar een (leuke) afspraak, waardoor ik net niet genoeg tijd had om het ook daadwerkelijk allemaal via mijn persoonlijke social media account de delen en mensen uit te nodigen om mijn Facebookpagina en Twitteraccount te volgen. Want daar moet ik natuurlijk óók weer over nadenken; hoe ik dat ga doen. Of zou dat toch weer die verrekte weerstandskabouter zijn, die zijn kop opsteekt? 😉

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.