Op zoek naar een goed systeem voor het maken van notities, ontdekte ik OneNote van Microsoft Office: een online notitieblok, waarin je heel gemakkelijk allerlei verschillende notitieblokken in kunt maken met tabbladen en losse pagina’s. Dus bijv. een notitieblok ‘Klanten’, met een tabblad per klant of klantproject, met daarin losse pagina’s voor de verschillende bijeenkomsten…
Je kunt allerlei losse aantekeningen maken, en aan ieder aantekeningenblokje kun je een eigen label hangen, zodat je later weer via die labels alles terug kunt vinden:
Het lijkt mij een systeem met enorm veel potentie, maar qua gebruik moet ik nog even kijken wat handig is en wat niet. Uiteindelijk komt een groot deel van mijn taken via mail binnen, en het is denk ik niet handig om al die mailtjes te ‘verzenden naar OneNote’ , hoewel dit dus wel kan vanuit Outlook (!!), net zoals met afspraken. Die zet je zo vanuit je agenda naar OneNote, waardoor je een nieuwe pagina creĆ«ert met daarop de gegevens van de afspraak. Op deze pagina’s kun je gemakkelijk al je notities plaatsen onder het kopje ‘Notities’: